Коли перед
дизайнером (конструктором) постає завдання з вивчення досліджуваної проблеми,
йому необхідно визначити джерела, до яких він буде звертатись у першу чергу.
Отже, розглянемо
інформацію як провідний
ресурс проекту, відповідні
джерела інформації та засоби і прийоми її пошуку.
Усе
інформаційне середовище поділяється на три типи джерел інформації:
• документ;
• людина;
• предметно-речове середовище.
Людина є
ключовою ланкою в системі інформаційних джерел. Може розкрити велику за обсягом
та цікаву інформацію зі сфери знань та
власного досвіду використання цих знань на практиці.
Під
предметно-речовим середовищем розуміють
оточення, що поруч із нами. Предмети та речі інколи можуть розповісти не
менше ніж людина. Під час роботи над проектом важливо знати, де шукати потрібну
інформацію. У зв’язку з цим розрізняють такі найбільш поширені шляхи пошуку
інформації:
• вивчення бібліотечного каталогу;
• за допомогою пошукових систем в Інтернеті;
• у довідковому апараті лінгвістичних
енциклопедій. У них після статті на визначені теми дається список літератури;
• комунікативний — можливість отримати
необхідну консультацію вчителя, фахівця
тієї галузі, яка
є близькою до
теми проекту.
Найбільш
доступними для дослідників є, звичайно, бібліотечні каталоги. Систематичний
каталог як інформаційно-пошукова система дає можливість швидко зорієнтуватися,
чи є в бібліотеці книги з тієї галузі науки, яка цікавить дослідника. Пошук
потрібних джерел інформації може здійснюватися
за допомогою звичайних бібліотечних карток, що є у
відповідному каталозі бібліотеки, або за допомогою комп’ютера.
Сьогодні
найбільш зручним та сучасним засобом пошуку й систематизації необхідної
інформації для проекту є інтернет-ресурси.
В
Інтернеті можна отримати різноманітну
інформацію — від прогнозу погоди до інформації про політику, техніку і
технології, меблеве виробництво, медицину, наукові відкриття тощо. Складно навіть уявити, що
неможливо знайти в мережі Інтернет.
Інформацію в
Інтернеті шукають за:
• тематичними каталогами;
• за допомогою пошукових машин.
Існує думка,
що в Інтернеті є все. Однак, це не зовсім так. Матеріали для розміщення в
мережі готують звичайні люди (зрозуміло, фахівці своєї
справи), тому там можна
віднайти лише те, що вони
вважають за потрібне. Однак завдяки
їх творчості в мережі утворилося понад двох мільярдів
Web-сторінок. В Інтернеті каталоги та покажчики розрізняються технологією
підготовки. Над каталогами працюють люди, а покажчики формуються автоматично.
Під час каталогізації ресурсу досвідчений редактор уважно проглядає його,
визначає, до якої галузі знань його можна віднести, і вносить у відповідний
каталог. Найбільш великий каталог Інтернету — Yahoo. У ньому працює понад 150
кваліфікованих редакторів. Це велика організація, проте її зусиль вистачає лише
на те, щоб підтримувати найбільш актуальні каталоги. А не вносити нові.
Для пошуку
інформації в мережі Інтернет найчастіше використовують інформаційно-пошукові машини.
Такими пошуковими машинами є:
Мета, Ukrnet, Atlas, Google, Рамблер, Яндекс, Yahoo, Excite, Hotbot та інші.
Потрібно ввести адресу такої системи (наприклад: www.ukrnet.ua) в адресний рядок
програми-браузера Internet Explorer. Після цього загрузиться головна
сторінка пошукової системи. Пошук потрібної інформації можна здійснити за допомогою
ключових слів або за допомогою Web-каталогів.
Як свідчить
практика, пошукові машини
дають можливість здійснити найбільш
повний пошук у рамках заданої теми.
Інша найбільш
поширена послуга, яка використовується в мережі Інтернет, — це електронна пошта
(E-mail). Основна перевага електронної пошти на відміну від традиційної
полягає в тому, що
адресат, якому надсилають інформацію, може знаходитися на великих
відстанях, у будь-якій частині земної кулі, проте відправлений йому лист
надійде за декілька хвилин. Головне, аби він був підключений до мережі Інтернет. При чому інформація може бути не
лише у вигляді текстових документів, але й у вигляді фото- чи відеофайлів.
Ще однією перевагою електронної пошти є
автоматичне завантаження тієї
інформації, яка вас зацікавила. Для цього можна підписатися на певні списки
розсилок. Більшість із них влаштовані так само, як і газети чи інші періодичні
видання. Тобто, ви постійно будете одержувати останню інформацію, наприклад,
про новинки техніки чи технологій у певній галузі. Інші, схожі на дошки
оголошень, де розміщена також і реклама
різних речей — від техніки
до науково-популярних журналів.
Сьогодні поширеними стали автоматизовані файлові
сервери, завдяки яким можна
одержати відомості про
погоду в будь-якій
точці земної кулі.
Норм ;)
ВідповістиВидалитицікаво!
ВідповістиВидалити
ВідповістиВидалитиВподобайка